Wednesday, April 19, 2006

باز هم امریکایی ها کشتار نظامیان افغان را ادامه میدهد

نظاميان آمريکايی در افغانستان پذيرفته اند که در جريان درگيری سنگين آنها با شورشيان در ولايت کنر، دست کم هفت شهروند غيرنظامی افغان کشته و سه تن ديگر زخمی شده اند.
اين تلفات در جريان درگيری نظاميان آمريکايی با گروه بيش از ده نفری شورشيان در دره کلنگل ولسوالی مانوگی ولايت کنر بوجود آمده و نظاميان آمريکايی می گويند تحقيقات در مورد اين حادثه آغاز شده است.
در اين درگيری که از بيش از يک هفته گذشته در ولايت کنر جريان داشته دست کم چهارده فرد مظنون وابسته به طالبان کشته و زخمی شدند و آنگونه که نيروهای آمريکايی می گويند در تازه ترين حمله آنها به دره کلنگل نيز شماری از شورشيان کشته شده اند.
نظاميان آمريکايی در افغانستان با انتشار يک اعلاميه از تلفات غيرنظاميان در اين درگيری ابراز تاسف کرده و گفته اند که سه فرد مجروح به بيمارستانی در اسعدآباد، مرکز ولايت کنر منتقل شده اند.
يک سخنگوی نيروهای آمريکايی در ولايت کنر گفت: "ما از تلفات غيرنظاميان عميقا متاسف هستيم و تا حد امکان تلاش می کنيم در چنين عمليات از آسيب رسيدن به غيرنظاميان جلوگيری شود."
او گفت: "شورشيان همواره کوشش می کنند در محلات مسکونی غيرنظاميان پنهان شوند."
حامد کرزی، رييس جمهور افغانستان با انتشار يک اعلاميه "تاسف عميق" خود را در مورد تلفات غيرنظاميان در کنر ابراز کرده و به مسئولان امنيتی کشورش دستور داده است تحقيقات فوری در اين مورد آغاز کنند.
خواسته است در اجرای عمليات نظامی در اين کشور از "احتياط و دقت لازم" کار گيرند.
آتش خودی
در همين حال نظاميان آمريکايی می گويند تحقيقاتی را در اين مورد آغاز کرده اند که گويا شماری از افراد پليس افغان در ولايت قندهار، در نتيجه آتش خودی کشته شده اند.
در ولايت قندهار نيز از حدود چهار روز گذشته عمليات گسترده ای به منظور سرکوب شورشيان مظنون وابسته به طالبان دوام داشته است که بر اساس گزارش های اوليه، بيش از چهل شورشی در نتيجه آن کشته شده اند.
اين درگيری در منطقه زری ولايت قندهار روی داده است.
نظاميان آمريکايی در افغانستان با انتشار يک اعلاميه گفته اند که در اين عمليات نيروهای ائتلاف بين المللی در همکاری نزديک با سربازان ارتش و پليس افغانستان شرکت دارند.
در اين اعلاميه آمده است: "ما روش های خود را بررسی خواهيم کرد تا مطمئين شويم که در آينده می توانيم در همکاری کامل با نيروهای افغان عمليات نظامی خود را عليه دشمنان ادامه دهيم."
حدود دو هفته پيش نيز منابع آمريکايی از آغاز تحقيقات در مورد حمله به يک پايگاه نظامی در ولايت هلمند خبر دادند که تصور می رفت شماری از نظاميان کانادايی و آمريکايی در اثر آتش خودی کشته شده اند.